Sunday, January 27, 2008

Nedprioritert blog..

Det er ikke bare denne bloggen som har blitt nedprioritert den siste tiden altså.. jeg har rett og slett ikke ork til å skrive noen ord sånn til vanlig. Dagene går med til å ruge, og det ser ikke ut til at babyen vil ut av magen min. Det eneste jeg kan være sikker på er at jeg blir mamma i løpet av den kommende uken!

De hjemmelagde julegavene i år ble hovedsaklig tovede nisser. Jeg strikket og strikket, og var drittlei da vi la oss lillejulaften, men jeg var i det minste ferdig med de aller siste da. De strikkes i Fritidsgarn, og skjegget er Canto.





Søstersen fikk det spraglete settet med pulsvarmere og calorimetry (se tidligere post) til jul og AS fikk den rosa calorimetryen (se tidligere post).

Jeg har strikket i januar også. Hovedsaklig på nøstebarnteppet mitt. Det er såååå kjedelig, men jeg måtte jo strikke det ferdig, og da helst til før babyen dukker opp. Strikket i merinoull kjøpt fra nøstebarn.


Jeg er med i en knitalong på Hobbyboden, Luer for huer, og januarluen ble strikket i en fei. Den blir søstersen sin siden den passer til pulsvarmerne hennes. Hun jobber i en barnehage, så det er nok greit å ha litt luer da. Hacho tror jeg garnet heter, jeg har det i en annen fargesjattering også. Mykt og deilig merinogarn fra Peru.


TO hadde bursdag, så da strikket jeg et skjerf til han i full fart. Rakk ikke ta bilde når det var ferdig, men jeg tok i alle fall ett underveis. Strikkes i Eskimo.


Jeg har såvidt lagt opp til et til slikt skjerf, denne gangen i svart Eskimo, det er det lillebror som skal få. Planen er å ha det med på sykehuset i tilfelle jeg får lyst til å strikke mens jeg er der.. hvis ikke blir det nok ferdig før han kommer på besøk midt i februar.

Til slutt vil jeg vise det jeg holder på med akkurat nå. Jeg strikker Branching out til svigermor i morsdagsgave. Jeg strikker det i Silkealpaca fra Drops.

1 comment:

Anonymous said...

Heisann. Takk for helsing i bloggen min. Men har du slekt i Ørsta eller er du herfra?
P.S, I dag er vi tilbake til det vanlige, snø, slaps, regn, overskya, skodde...
Ronille